Hírek
2019. Szeptember 16. 15:23, hétfő | PR
Visszaszóljunk vagy sem?
Ismerős az a jelenet, amikor kollégáddal azon vitatkoztok, hogy ki hívja vissza a jelentkezőt.
Sajnos az állásinterjú utáni visszajelzésektől mindenki ódzkodik, különösen, ha elutasításról van szó. Pedig komoly felháborodást vált ki az indokolatlan “nem” a munkavállalók körében. Vajon miért jutott ilyen hányattatott sorsra a visszajelzések adása? Valószínűleg mert időigényes, és első ránézésre nem is tűnik profitábilisnak.
Az alább leírtakban megmutatjuk az előnyét annak, ha valaki a “világos oldal” mellett dönt, és fénysebességgel visszajelez minden egyes interjúalanynak.
A néma “nem” hatása
Egy reprezentatív 2019-es felméréséből kiderült, hogy az emberek 91%-a számít visszajelzésre állásinterjú után, de rendszerint nem kapják meg azt. Ez eléggé beszédes. A válaszokkal kifejezhetjük, mit is jelentenek a jelentkezők a vállalatunk számára.
A legtöbb ember nem szívesen jelentkezik olyan helyre, ahonnan már egyszer elutasították. Legfőképpen akkor, ha az okát sem tudják. Sikertelen pályázás esetén beindul a “miért” kérdéskör elméjükben, és vadabbnál-vadabb okokat találnak magyarázatként. Ez általában a márka utálatát váltja ki.
Csalódásból fejlődés
Hogyan kerüljük el a csalódott jelentkezőket? Legyünk őszinték! Finoman, világosan fogalmazzuk meg az építő jellegű kritikát. Fogalmazzunk meg fejlődési pontokat gyengeségek helyett! Aki nem csapatjátékos, annak ne vágjuk ezt a képébe, hanem alkossunk véleményt; miért nem működne jól a csapatmunkában, és javasoljuk a másokhoz való kapcsolódást.
Sokan még így is a szívükre veszik majd, de legalább őszintén jártunk el.
A visszajelzés módja
Az emberek 57%-a e-mailben, és 34%- a telefonon vár visszajelzést. Szóval legalább e-mailben érdemes visszaszólni. Ha azt gondolnád, ez könnyebb, tévedsz, mivel a legtöbb ember érdemi indoklást vár el.
Megéri?
De még mennyire! Az employer branding fontos összetevője a jelentkezőkkel való bánásmód. Az álláshirdetés megtekintésével kezdődik és a visszajelzéssel zárul. Még ha nem is ment minden simán, a visszajelzés akkor is pozitív véleményt eredményezhet.
A pozitív záróképnek köszönhetően a jelentkező nem zárkózik el a cégtől, és a későbbiekben esetleg megpályáz egy másik posztot.
Visszatérő probléma lehet az edukáció, amelyek iparágtól, cégtől függetlenül léphetnek fel. Például minden 3. ember Europass formátumú önéletrajzot készít, mivel még senki nem szólt nekik arról, hogy miért nem érdemes ezt alkalmazni.
Ha érdekesnek találtad a leírtakat, akkor DreamJo.bs szerethető céglistájában te is felismerheted, hogy milyen jó jófej cégnek lenni!
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 02. 19:24, kedd | PR
Új app jutalmazza a tudatos vezetést: itt a Drivello
Az új mobilalkalmazás teljesen új szintre emeli a tudatos vezetést. A Drivello a legmodernebb technológiát használja, hogy a sofőrök valós idejű visszajelzést kapjanak vezetési stílusukról
2025. November 27. 09:30, csütörtök | PR
Bokacsizma vagy magas szárú csizma: mit válasszunk idén télen?
A téli szezon közeledtével mindannyian szembesülünk a klasszikus dilemmával: bokacsizmára vagy magas szárú csizmára essen a választásunk?
2025. November 25. 09:53, kedd | PR
Fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz
K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt
2025. November 22. 13:52, szombat | PR
Pápai vállalkozó Mercedes Sprinterének laprugó problémája: miért Pápától 150 km-re tudta csak megoldani?
Egy pápai vállalkozó számára a Mercedes Sprinter hűtős kisteherautó nem luxus, hanem munkavégzés alapja.

