Hírek
2018. Február 16. 12:13, péntek |
Helyi
Forrás: Infopapa.hu (Szalóky Zsolt)
Töreki Milán: A magyar utak 60 százaléka rossz állapotú
A Magyar Közút adatai szerint az úthálózat majdnem 60 százaléka, összesen 19 ezer kilométer rossz állapotú, de a kormány csak 100 milliárdot fordít idén a fejlesztésre - írja sajtóközleményében a Jobbik képvsielőjelöltje.
Töreki Milán hozzáteszi, az országos területrendezési tervből novemberben kitörölték a hidakra, főútszakaszokra és elkerülő utakra vonatkozó bekezdéseket is. Véleménye szerint még ha van is fejlesztés néhány helyen, jellemzően "kormánypárti politikusok és a Fidesz-közeli vállalkozói kör húz hasznot belőlük". De helyi szinten is akadnak beígért, de el nem készült útfelújítások - teszi hozzá, példaként említve, hogy 2017 végére meg kellett volna újulnia a Dáka-Pápa útszakasznak, amit személyesen Dr. Kovács Zoltán jelentett be 2017. márciusában.
Nem csökken a kátyús, balesetveszélyes közutak száma Magyarországon, az önkormányzatok sem kapnak normatív támogatást az államtól útfelújításra - írja közleményében a Hír TV-re hivatkozva Töreki Milán.
Az országgyűlési képviselőjelölt szerint az önkormányzatok helyzetét az sem segíti, hogy 2013-tól az általuk beszedett gépjárműadó (régi nevén súlyadó) 40%-ka marad csak az önkormányzatoknál. Töreki Milán továbbá a gépjármű biztosítási díjakat irreálisan magasnak nevezte, mely további terhet ró az autósokra.
Mint közleményében fogalmaz, Pápán nagy gondot jelent, hogy nem épült meg a várost elkerülő keleti útszakasz, így Pápa városán keresztül robog végig a nagy zaj és porterheléssel járó teherforgalom. Ez elsősorban a Gyimóti út és a Somlai út lakóit érinti, de közvetve kihat a város teljes lakosságára.
Töreki Milán fő céljának nevezte a keleti elkerülő megépítését, így a Nagygyimót-Kisbér/Zirc, illetve Nagytevel-Ugod irányú forgalmat a városból el lehetne vezetni. Kormányra kerülése esetén a Jobbik a gépjárműadókból befolyt összegeket visszaadná a megyei, illetve önkormányzati hatáskörbe. Adócsökkentéssel jutalmaznák a balesetmentesen közlekedő autósokat a jelenleg egységesen 30%-kos mértékű, KGFB szerződések után fizetendő baleseti adó differenciált alkalmazásával. Azon túl, hogy az adó alapjául szolgáló díj a bonus-malus besorolással változik, az államnak még inkább támogatnia kellene a hosszú évek óta balesetmentesen közlekedőket, a párt véleménye szerint. A szerződő bonus fokozatainak megfelelően mérsékelnék az alkalmazott adómértéket, B10-ig fokozatosan 10%-ra csökkentve, míg malus fokozatokban az M04-ig bezárólag a KGFB díjával megegyező mértékűre növelve. Így abszolút érvényesülne a "károkozó fizessen" elve - áll a közleményben.
A Jobbik továbbá bevezetné az egynapos autópálya matricát. Magyar szolgáltatóhoz tartozó mobiltelefonról lehetővé tenné személygépkocsira az egynapos matrica vásárlását, a mindenkori heti jogosultság 25%-ának megfelelő összegért.
A kormányzati ciklus alatt folyamatosan fejlesztenék a vidéki közutakat, mert Magyarország versenyképességének növeléséhez és a jobb mobilitáshoz ez elengedhetetlen - fogalmaz a közlemény.
A fotó illusztráció
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 17:44, hétfő | Helyi
Gyertyagyújtással emlékeztek az '56-os forradalom vérbe fojtására Pápán
Pápa Város Önkormányzata rövid megemlékezést szervezett november 4-én, a Magyar Pieta 1956 szoborhoz.
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. November 04. 11:58, hétfő | Helyi
Újrafestik a Jókai utca útburkolati jeleit
Szerdáig elvégzik a megkopott jelek újrafestését, ma éjszaka kezdik a munkát.
2024. November 04. 11:24, hétfő | Helyi
Újra számos kő meglazult a Fő téren, javítják az útburkolatot
Úgy tudjuk, hogy az új városvezetés dolgozik egy hosszú távú, ám mégis esztétikus megoldáson.