Városlista
2023. február 3, péntek - Balázs

Hírek

2023. Január 18. 15:40, szerda | PR
Forrás: (x)

Modern eszközök, amik segíthetnek megfogni a vásárlókat

Modern eszközök, amik segíthetnek megfogni a vásárlókat

Mint életünk oly sok más területén, a marketingben is érzékelhetővé vált napjainkra az online tér dominanciája. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy csakis itt tudjuk elérni leendő ügyfeleinket.

A hagyományosnak tartott reklámeszközökben rejlő potenciálról sem érdemes lemondanunk, hiszen némi csavarral, újraértelmezéssel ezeket is könnyen hozzáigazíthatjuk a korszerű kommunikációs normákhoz. Sőt, éppen az a legcélravezetőbb, ha az online céges jelenlétünket offline hirdetési formákkal is támogatjuk, és így alakítjuk ki komplett stratégiánkat.

Cikkünkben az offline médiumok használatának olyan lehetőségeit mutatjuk be, amelyekkel ma is hatásosan tudjuk megszólítani a célközönségünket.

Reklámtáblák és óriásplakátok

Napjaink információkkal túltelített világában a vásárlókért folytatott harc egyre kiélezettebbé válik. Éppen ezért minden hirdetőnek törekednie kell arra, hogy üzenetét a lehető leggyorsabban és leghatásosabban juttassa el ügyfeleihez – ebben pedig a vizualitásnak legalább akkora szerepe van, mint a tényleges tartalomnak. Habár nem feltétlenül gondolunk rájuk modern reklámfelületekként, a reklámtábla, illetve az óriásplakát továbbra is a vizuális kommunikáció leglátványosabb eszközeinek számítanak.

A kor szelleméhez igazodva azonban ajánlott ezeket is egy átfogó, tudatos marketingstratégia részegységeiként kezelni. Ne egyszerűen kampányelemekként tekintsünk rájuk, hanem a márkaépítés eszközeiként! Ennek megfelelően érdemes jól beazonosítható, tömör és frappáns tartalmakat közölni velük, amelyek akarva-akaratlanul is rögtön beégnek az érdeklődők tudatába. Ne féljünk ténylegesen megszólítani leendő ügyfeleinket: ennek hatásos módja lehet például valamilyen cselekvésre ösztönző felszólítás (call-to-action)! Ha pedig az üzletünktől távol eső lokációra kerül a reklámtála, mindenképp tüntessük fel az elérhetőségeinket, a kapcsolatfelvétel lehetőségét!

Eladáshelyi reklám

Az eladáshelyi reklám, azaz a POS (Point of Sale) marketing az üzleten belüli eladásösztönzés egyik leghatásosabb eszköze. Az értékesítési pont, vagyis a kassza körüli területen elhelyezett figyelemfelkeltő feliratokat, állványokat, matricákat, termékkihelyezéseket és promóciós tevékenységeket értjük alatta. Segítségével nemcsak impulzusvásárlásra sarkallhatjuk vásárlóinkat, hanem speciális promóciókra is felhívhatjuk a figyelmet, továbbá ajándékkártyákat, hűségprogramokat is ajánlhatunk. Ezzel pedig egy hosszabb távú célt szolgálunk: a cégünk mellett elkötelezett, hűséges vásárlókat szerezhetünk.

Padlómatrica

Ugyan a padlómatricák is képezhetik részét az eladáshelyi marketingnek, de ennél sokkal szélesebb az alkalmazhatóságuk köre. Akár az üzlethelyiségen kívül, bevásárlóközpontok folyosóin, de még kültéren is elhelyezhetjük ezeket az öntapadó fóliákat. Nyugodtan engedjük el a fantáziánkat, és használjuk ezt azt eszközt formabontó, egyedi ötletek megvalósítására! A padlómatricákra bármilyen szöveges és képes tartalom kerülhet, emellett tetszőleges formára is vágható, így igazán figyelemfelkeltő reklámokat készíthetünk belőlük.

Manapság gyakori jelenség, hogy a vásárlók a mobiljukat használva lefelé hajtják a fejüket, ezt kihasználva pedig könnyen elcsíphetjük a figyelmüket egy találóan elhelyezett padlómatricával.

Direkt marketing

A direkt marketing gyűjtőfogalom alatt a személyes kapcsolaton alapuló marketing- és salestevékenységeket értjük. Ebbe beletartozik egyebek mellett a postai úton történő reklámozás, valamint a telemarketing, azaz a telefonos értékesítés, illetve piackutatás is. A direkt marketingnek számos olyan előnye van, amelyek révén biztosíthatjuk, hogy vállalkozásunk megfeleljen a mai kor fogyasztói elvárásainak: a célközönségünk közvetlen elérése által jobban mérhetjük a vevői elégedettséget, könnyebben személyre szabhatjuk az üzeneteinket, továbbá részletesebb információkat közölhetünk a termékeinkről, szolgáltatásainkról.

Eseménymarketing

Részben a direkt marketinghez hasonló előnyei vannak a különféle események, vásárok, kiállítások, konferenciák szervezésének, illetve az azokon való részvételnek is. Mind a vásárlókkal, mind a szakmai szereplőkkel találkozhatunk az ilyen rendezvények alkalmával, az ezeken gyűjtött sokrétű tapasztalatainkat pedig felhasználhatjuk a szolgáltatásaink továbbfejlesztésére. Az eseménymarketing a vásárlókkal, szakmai partnerekkel való kapcsolatteremtés mellett a brandépítésre is kiváló lehetőséget kínál.

Szórólapok, újsághirdetések

Végül szót kell ejtenünk az egyik leghagyományosabb médiumról: a hirdetési céllal készült nyomtatott anyagokról. Elsőre talán meglepő lehet, hogy a korszerű, hatásos marketingeszközök között említjük, pedig ez az egyik legjobb módja annak, hogy az online jelenlétünket kiterjesszük az offline térbe. Könnyedén modern köntösbe bújtathatjuk ezt a régi eszközt, ha napjaink dizájntrendjeit követve minimalista, letisztult grafikát alkalmazunk, üzenetünket pedig látványos, kreatív formában közöljük. Ne feledjük el mind az online, mind az offline elérhetőségeinket feltüntetni a hirdetéseken!

Ha ügyesen keverjük a digitális marketinget a jól bevált offline technikákkal, egyszerre javíthatjuk cégünk lokális láthatóságát, és újabb távlatokat is nyithatunk a további terjeszkedéshez.

Ezek érdekelhetnek még

2023. Február 03. 16:58, péntek | PR

K&H: kilőtt a kakaós csiga és a hamburger ára

21 százalékos éves árváltozást mutat a gyerekinflációs kosár

2023. Január 31. 15:55, kedd | PR

Új év, új kezdet, új munkahely? Ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak a munkahely váltás előtt!

Sokan kötik valamilyen dátumhoz, születésnaphoz vagy egy új esztendő kezdetéhez az életüket tudatosan érintő változásokat.

2023. Január 31. 10:23, kedd | PR

Hol lehet munkavédelmi ruhát venni?

2023. Január 30. 12:43, hétfő | PR

Felújították és átadták a Jánosik Kft. irodaházát

Ünnepélyes keretek között, Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, valamint Csöbör Katalin országgyűlési képviselő jelenlétében adták át a Jánosik Kft. 350 millió forintból felújított és korszerűsített irodaházát