Hírek
2023. Június 12. 15:31, hétfő |
PR
Forrás: (c)
Mi az a last mile logisztika?
A last mile logisztika az ellátási lánc utolsó és legfontosabb szakasza.
Ez abból áll, hogy a szállító egység átveszi a rendelést a raktárból, és időben kiszállítja a vásárlóhoz, az üzletbe vagy egy meghatározott átvételi pontra. Milyen last mile logisztikai kihívásokkal kell megküzdenie a logisztikai vállalatoknak a folyamatok hatékonysága érdekében? Milyen elvárásokat támasztanak a vevők a szállításokkal kapcsolatban, és miért kell minden cégnek prioritásként kezelni a magas fogyasztói igényekkel kompatibilis vállalati attitűdöt?
Mik a kihívások a last mile logisztikában?
A last mile logisztikával kapcsolatos legnehezebb kihívások közé tartozik mindenekelőtt a hatékony logisztikát igénylő megrendelések növekedése, valamint egyes áruk, például gyógyszerek vagy rövid szavatossági idejű termékek nagyon rövid szállítási határidői a rendeltetési helyükre fuvarozás kapcsán. Szintén kihívást jelent a logisztikai csapat szervezése, az információ zökkenőmentes átadása, amelyet a modern monitoring rendszerek és az adatokkal való munka tesz lehetővé. Minél több a megrendelés, különösen olyan, amely speciális körülmények között történő szállítást igényel, például a megfelelő hőmérsékletű hűtőházak, annál bonyolultabb az utolsó mérföldes logisztikai folyamat. Ehhez a fuvarozók rugalmasságára, és a sofőrök számára a legoptimálisabb útvonalak tervezésére van szükség. A last mile logisztika kihívásai elsősorban az ügyfelek elvárásaira való gyors reagáláshoz kapcsolódnak. Ez az oka annak, hogy a rugalmasság, amelyet egyszerre értünk a szállítás hatékonyságaként és az új feltételekhez való alkalmazkodás sebességeként, nagyon fontosnak tűnik. Ők döntenek a szállító kiválasztásáról. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a megrendelő alacsony szállítási költséget is elvár. Intuitív módon érezhető, hogy ez a három tényező (rugalmasság, gyorsaság, ár) egymással szemben áll, és egy modellben való egyeztetésük egyértelmű sikerhez vagy kudarchoz vezethet. Ezért fontos tényező a megfelelő konszolidáció és a lehetőségekhez való hozzáférés, amelyek a piacon elérhetők. Rég elmúltak azok az idők, amikor egy-egy klisé vagy modell működött a logisztika berkeiben. A hatékony szervezés pedig a releváns kulcsszó a tematikában.
Hogyan javítható a last mile logisztika?
A last mile logisztikai folyamatának kezelése szektoronként változik. A B2B ipari ágazatban ez két lépcsőben történik: az alapanyagokat a gyártóüzembe, majd a késztermékeket a boltba, raktárba vagy más gyűjtőhelyre szállítják. A B2C szegmensben az utolsó mérföldes logisztika bonyolult folyamat, főként a magas szállítási költségek és az időben történő szállítás összeegyeztetésének problémája miatt. Azok az online boltok tulajdonosai, akik az általuk forgalmazott termékek iránt keresletet mutatnak, törekedjenek arra, hogy a beszállítók szállítási útvonalait minél jobban lerövidítsék. A logisztikai tevékenységek tervezése egy lépés a vállalaton belüli jobb szervezettség és a rugalmasság növelése felé, ami a gyorsabb szállítást is lehetővé teszi. Fontos azonban gondoskodni a hatékony raktározási tevékenységről is, mert ezek nélkül nehéz megvalósítani a hatékony utolsó kilométeres logisztikát. További kihívás, hogy a mai lakossági vásárló expressz ütemben szeretné megkapni küldeményeit különleges biztonsággal és vonzó szállítási árakkal, és ezt rendkívül nehéz összeegyeztetni. Minden fogyasztó szeretné folyamatosan ellenőrizni a küldemények állapotát, és számos modern rendszer lehetővé teszi, hogy az ügyfelek számára egy linket biztosítson a küldemény valós módban történő nyomon követéséhez, amely egyfajta ellenőrzést ad a teljes folyamat felett, és megkönnyíti azt. Az ilyen intézkedésekkel elkerülhetők az állásidők, az idő előtti szállítások, és lehetővé teszik az utazási útvonalak pontosabb tervezését. Ami minden bizonnyal az ügyfelek hűségét eredményezi majd.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 02. 19:24, kedd | PR
Új app jutalmazza a tudatos vezetést: itt a Drivello
Az új mobilalkalmazás teljesen új szintre emeli a tudatos vezetést. A Drivello a legmodernebb technológiát használja, hogy a sofőrök valós idejű visszajelzést kapjanak vezetési stílusukról
2025. November 27. 09:30, csütörtök | PR
Bokacsizma vagy magas szárú csizma: mit válasszunk idén télen?
A téli szezon közeledtével mindannyian szembesülünk a klasszikus dilemmával: bokacsizmára vagy magas szárú csizmára essen a választásunk?
2025. November 25. 09:53, kedd | PR
Fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz
K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt
2025. November 22. 13:52, szombat | PR
Pápai vállalkozó Mercedes Sprinterének laprugó problémája: miért Pápától 150 km-re tudta csak megoldani?
Egy pápai vállalkozó számára a Mercedes Sprinter hűtős kisteherautó nem luxus, hanem munkavégzés alapja.

