Városlista
2021. november 30, kedd - András, Andor

Hírek

2017. Július 04. 07:42, kedd | Belföld
Forrás: mti

Lezárult a feltöltőkártyák adategyeztetése

Lezárult a feltöltőkártyák adategyeztetése

Lezárult a feltöltőkártyás mobiltelefon előfizetések adategyeztetése, a nem azonosított SIM-káryákat a szolgáltatóknak július 1-jén a jogszabály szerint ki kellett kapcsolniuk.

A szolgáltatóknál az ügyfelek néhány esetben jelezték, hogy bár sikeres volt az adategyeztetésük, SIM-kártyájukat mégis lekapcsolták, a telekommunikációs cégek ezeket a panaszokat kiemelten kezelik, és kivizsgálják a problémás eseteket - közölte a Telenor és a Telekom az MTI érdeklődésére.

A Telenor hétfőn azt közölte: több mint 1 millió sikeres feltöltőkártyás adategyeztetést követően körülbelül 30 ügyfél jelezte eddig, hogy lekapcsolták a kártyáikat, pedig ők úgy tudják, hogy megtörtént az adategyeztetés. Ezeket az eseteket kiemelten kezeli a cég, elkezdődött az ügyek kivizsgálása.

Technikai hiba is előfordulhatott, ez esetben a cég elnézést kér és az érintett ügyfeleket kompenzálja a kellemetlenségért, valamint kártyáikat visszaállítja - tették hozzá.

Megjegyezték, a Telenor korábban már jelezte, hogy a feltöltőkártyás adategyeztetés folyamata jelentős adminisztrációs terhet jelent a társaság ügyfeleinek, továbbá a rövid határidő és a Belügyminisztérium adatbázisának fennakadásai is nehezítették a folyamatot.

A közleményben ismét felhívták a figyelmet, hogy június 30-án minden SIM-kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezett. Ezzel a kóddal az ügyfelek július 6-tól tudnak belépni a www.telenor.hu oldalon található online felületre, ahol új szerződést köthetnek, de bármely Telenor-üzletben személyesen is megköthetik az új szerződéseket. Augusztus 31-ig az új szerződéssel a korábbi feltöltőkártyás hívószám és a kártyán lévő egyenleg is visszaállítható, ezt követően 2018. február 28-ig pedig korábbi hívószámukat kaphatják vissza az ügyfelek.

A Magyar Telekom arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég regisztrációban érintett ügyfeleinek csak egy kis része tapasztalhatta azt vasárnap, hogy sikeres regisztrációja ellenére nem tudott hívást indítani. A Telekom már vasárnap kijavította a problémát, így hétfőn már csak egyedi esetek maradhattak megoldatlanok.

Azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a Telekom rendelkezik a legnagyobb ügyfélbázissal Magyarországon, ügyfélszolgálati vonalai, csatornái jelenleg terheltek.

A tájékoztatás szerint hétfőn elsősorban azért keresték meg az ügyfelek (akik nem teljesítették az adategyeztetést a megadott határidőben) a vállalatot, hogy új szerződést kössenek régi számuk és egyenlegük megtartásával.

A Telekom korábban azt közölte, hogy a nem regisztrált SIM-kártyákra olyan kódot küldenek SMS-üzenetben, amellyel szeptember 30-ig online is meg lehet kötni az új szerződést és ezzel visszaállhat a régi hívószám, valamint az egyenleg.

Ezek érdekelhetnek még

2021. November 30. 18:12, kedd | Belföld

Továbbra is magas a szennyvízben a koronavírus örökítőanyagának koncentrációja

Továbbra is magas a szennyvízben a koronavírus örökítőanyagának koncentrációja - közölte a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) kedden internetes oldalán.

2021. November 30. 15:01, kedd | Belföld

Házaló csalók élnek vissza a Jónak lenni jó! nevével

Ismeretlenek a közmédia adománygyűjtő műsorára hivatkozva lakásokba csöngetnek be és kérnek támogatást a Regőczi Alapítvány számára

2021. November 30. 13:16, kedd | Belföld

Véradásra és plazmaadásra kér a vérellátó szolgálat

Ismét donorok jelentkezését várja az Országos Vérellátó Szolgálat, a koronavírus-fertőzöttek gyógyulási esélyeinek növelése érdekében újra vérplazmára van szükség a fertőzésből már felgyógyult betegektől,

2021. November 30. 13:01, kedd | Belföld

Müller Cecília: nagyon sikeres volt az oltási akcióhét

Nagyon sikeres volt az oltási akcióhét Magyarországon, ezért az a döntés született, hogy egy héttel meghosszabbítják - mondta az országos tisztifőorvos a kormány közösségi oldalára hétfőn feltöltött videójában.