Városlista
2025. március 14, péntek - Matild

Hírek

2018. November 14. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: Körtvélyes Tivadar, az MTI különtudósítója jelenti - illusztráció: pixabay

Kapacitáshiány miatt rengeteg járat nem indulhat majd a következő évtizedekben

Kapacitáshiány miatt rengeteg járat nem indulhat majd a következő évtizedekben

Zsúfoltság miatt 1,5 millió járat nem indulhat el Európában 2037-ig egy előrejelzés szerint.

A kapacitáshiány kezelése a legnagyobb kihívás az európai légiközlekedésben a következő években, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2037-ig összeállított prognózisában azzal számol, hogy a zsúfoltság miatt 1,5 millió járat nem indulhat el Európában, így 160 millió utas járatát törölhetik ebben az időszakban. Ennek elkerülésére összehangolt lépéseket szorgalmaznak.

Alexandre de Juniac, a montreáli székhelyű, légitársaságokat tömörítő szervezet Madridban tartott konferenciáján azt mondta, 2037-re az európai utasforgalom 1,9 milliárdra nőhet, ez 50 százalékkal magasabb a 2018-ra vártnál. Ekkora forgalom kiszolgálásához azonnali lépések kellenek véleménye szerint: módosítani kell a résidők kiosztásának rendszerét, át kell alakítani a légiforgalmi irányítást, és a repülőtereknek a már bejelentett fejlesztéseken túl még több beruházást kell végrehajtaniuk.

Hangsúlyozta: idén a nyári menetrendi időszakban az előző évhez képest jelentősen nőtt a késések száma, és a probléma várhatóan a 2019-es nyári időszakban is fennáll majd. A gépek biztosan nem fognak kevesebbet késni, mint idén, de romolhat is a helyzet - mondta. A járatonkénti, átlagos 12 perces késés az előrejelzések szerint 20 percre nő 2040-re.

A légiforgalmi irányításról azt mondta, az IATA és a légitársaságok továbbra is az unió Single European Sky tervét támogatják, amellyel csökkenteni lehet az irányító központok számát. Mivel ezt a tervet a nemzetállamok egy része elutasítja, Alexandre de Juniac elmondása szerint arra kérték a kormányokat, hogy nemzeti légiforgalmi stratégiát dolgozzanak ki, amelyben rendezik a légtérgazdálkodás kérdését is.

Az IATA vezetője úgy vélte, módosítani kell utasok kártérítését szabályozó 261-es uniós irányelvet is, annak tartalmaznia kell az utasok mellett a légitársaságok érdekeit is.

Henrik Hololei, az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóságának vezetője szerint minden szereplőnek együtt kell dolgoznia a kapacitáshiány enyhítésén, mert a versenyképesség csökkenése az utasszám növekedését is veszélyezteti.

Hozzátette: Európában felerősödött a protekcionizmus, amely jelentős mértékben visszafoghatja a forgalom bővülését. Az IATA előrejelzése szerint a folyamat erősödése 20 év alatt 400 millióval kevesebb utast jelenthet.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 14. 07:22, péntek | Belföld

Március 15. - Kövér László: a magyar szabadság íze soha nem felejthető

A magyar szabadság íze soha nem felejthető, és ahol a hősöket nem felejtik, ott mindig lesznek újak

2025. Március 14. 07:21, péntek | Belföld

A hétvégén is folytatódik a csapadékos idő és lehűlés kezdődik

A hétvégén is folytatódik a csapadékos idő, szombaton, a március 15-ei nemzeti ünnepen is országszerte várható eső, zápor, zivatar, és majd csak vasárnap csökken a csapadék esélye.

2025. Március 14. 07:19, péntek | Belföld

Március utolsó péntekén indul az idei balatoni személyhajózási szezon

Március 28-án, pénteken indul az idei, 179. személyhajózási szezon a Balatonon - közölte a Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján.

2025. Március 14. 07:17, péntek | Belföld

AM: eredményesek a ragadós száj- és körömfájás kapcsán megtett intézkedések

Eredményesek a magyar járványvédelmi intézkedések a ragadós száj- és körömfájás vírussal kapcsolatban, ezért az uniós országok feloldhatják a Magyarországgal szembeni behozatali korlátozásokat.