Városlista
2023. november 30, csütörtök - András, Andor

Hírek

2020. December 05. 09:00, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).

Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.

Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.

Címkék: hús, kampány, sertés

Ezek érdekelhetnek még

2023. November 30. 06:00, csütörtök | Belföld

Nébih: Kurkuma port hívott vissza a forgalmazó

Nem engedélyezett növényvédőszer-maradék (klórpirifosz) miatt az Asian Home Kft. visszahívta a forgalomból a 100 grammos Turmeric powder haldi kurkuma port - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

2023. November 29. 06:00, szerda | Belföld

90 százalék fölé emelkedhet az egyszer használatos ital palackok visszagyűjtési aránya

Az új visszaváltási rendszerrel a mostani 40 százalék körüli szintről 90 százalék fölé nőhet az egyszer használatos italos palackok visszagyűjtési aránya

2023. November 29. 06:00, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: életben lévő magyar túszról kaptunk információt az izraeli hatóságoktól

A kormány értesítést kapott az izraeli hatóságoktól, amely szerint a két eltűnt magyar állampolgárból egy biztosan életben van és jelenleg is a Hamász terrorszervezet foglya - közölte a külgazdasági és külügyminiszter.

2023. November 29. 06:00, szerda | Belföld

A Tisza vize megérkezett Debrecenbe