Városlista
2025. március 28, péntek - Gedeon, Johanna

Hírek

2017. November 16. 17:19, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában

- közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel. A hivatal közleménye szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.

Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".

A hivatal gyakorlatában az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.

A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 28. 07:56, péntek | Belföld

Gazdaság: Máris csökkentette idei várakozásait a jegybank

Februárban elérte az infláció a csúcsát, 2025-ben átlagosan 4,5-5,1 százalék között lesz a fogyasztói árak növekedése, és 2026 elején mérséklődik ismét a jegybanki toleranciasávba

2025. Március 28. 07:55, péntek | Belföld

Agrometeorológia: folytatódott a talajok feltöltődése

Az elmúlt héten csökkent a csapadékhiány, még pár napig folytatódik a talajok feltöltődése, majd szárazabb időszak kezdődik - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.

2025. Március 28. 07:47, péntek | Belföld

Gulyás Gergely: kiegészítő nyugdíjemelésre lehet szükség novemberben

A kormány 4,5 százalékos inflációval számol, így novemberben mintegy 1,3 százalékos kiegészítő nyugdíjemelésre lehet szükség - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, a Kormányinfón.

2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld

Sára Botond: folyamatosan ellenőrizzük az árréscsökkentés betartását

A cél, hogy tartósan olcsók legyenek az élelmiszerek, ezért a fogyasztóvédelmi ellenőrök folyamatosan ellenőrzik az árréscsökkentés betartását