Városlista
2024. április 20, szombat - Konrád, Tivadar

Hírek

2022. Október 11. 09:03, kedd | PR
Forrás: (x)

Így válasszunk megfelelő reklámajándékot célcsoport szerint

Így válasszunk megfelelő reklámajándékot célcsoport szerint

Reklámajándékkal számtalan helyen találkozhatunk: kiállításokon, rendezvényeken, de akár az utcán is belefuthatunk különböző, ingyen kapott termékekbe.

Ha szerencsénk van, olyan reklámajándékot osztogatnak, amit már ismerünk, és mi magunk is szeretünk, így üdítőhöz vagy egy zacskó rágcsánivalóhoz is hozzájuthatunk, ami akár a napunk fénypontja is lehet. Mennyire tudatos az osztogatás, és milyen előnyei vannak, ha mi magunk is reklámajándékkal kedveskedünk meglévő és potenciális ügyfeleinknek?

Miért döntsünk a reklámajándék mellett?

A reklámajándéknak számtalan előnye van. Azon túl, hogy hasznos tárgyat is adhatunk a potenciális vevőknek, legfőbb célja, hogy megismertessük vele magunkat. Legyen akár fuvarozási cégünk, üdítőmárkánk vagy fogorvosi rendelőnk, a megfelelő eszközökkel elérhetjük, hogy megjegyezzék nevünket azok, akiknek a későbbiekben szakértelmünkre lesz szüksége. Egy megfelelően kiválasztott reklámajándék segíthet abban, hogy cégünk neve akár évekig szem előtt legyen egy kulcskarikán, egy tollon vagy az ajándékozott hűtőjén. A reklámajándék így akár többéves befektetés is lehet, hiszen előfordulhat, hogy jóval azután térül meg, hogy átadtuk.

Hogyan válasszunk reklámajándékot célcsoport szerint?

Elsőként érdemes kiválasztani azt a potenciális ügyfélkört, akit meg szeretnénk célozni. Míg egy fagyizó esetében a célcsoport a felnőttek mellett a gyerekek is lehetnek, addig ingatlanosként vagy gázszerelőként a felnőttek figyelmét szeretnénk felkelteni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal. A célcsoport rengeteg szegmensre oszolhat, hiszen megkülönböztethetjük őket például demográfiai alapon (pl. kor, nem, jövedelem, munka típusa), geográfiai (pl. lakhely, város), vagy éppen érdeklődési kör szerint. Ahhoz, hogy felmérjük, mely réteg a célcsoportunk, több út is vezet. Ha a cégünknek van Facebook-oldala, a statisztikák alapján könnyedén kiderülhet, hogy az ország mely részéből, kedvelik vagy veszik igénybe szolgáltatásainkat, vagy rendelik meg termékeinket.

Amennyiben egy kisebb boltot üzemeltetünk, akár kérdőívekkel is próbálkozhatunk. Ennek is több módja van: ha online is értékesítünk, megkérhetjük a vevőket, hogy az e-mail-címükre küldött kérdőívet töltsék ki, de papíralapú kérdőívet is készíthetünk a pultra, amit helyben is kitölthetnek az érdeklődők. Akár nyereményjátékkal is bátoríthatjuk őket a kitöltésre, és a válaszadók között kisorsolhatunk egy akciós kupont boltunkba.

Tudd meg, milyen reklámajándéknak örülnének a vevőid!

Egy jól összeállított kérdőívből megismerhetjük célcsoportunkat, és ezáltal igényeiket is, sőt, egy lelkes válaszadó akár ötletet is adhat a szolgáltatás vagy a termékkínálat bővítésére. Már a kitöltéskor adhatunk a logónkkal vagy nevünkkel ellátott tollat, majd eldönthetjük, hogy az eredmények alapján mi a legjobb reklámajándék, mi lehet az a tárgy, amit vásárlóink hasznosnak is találnak.

Vászontáska, frizbi, gravírozott pohár vagy akár jegyzettömb is lehet az ajándék, a fontos az, hogy rajta legyen a logónk, és hasznos legyen, különben könnyen lehet, hogy az első adandó alkalommal megszabadulnak tőle.

Akár személyre is szabhatjuk az ajándékot, ami különösen karácsony idején bizonyulhat hasznosnak. Ilyenkor a naptár a legnépszerűbb reklámajándék, mely legyen akár éves, akár hónapokra bontott, mindenképpen cégünkről kell szóljon. Ha nem az összes oldala, de a fedőlapja mindenképp! A belsejébe tehetünk képeket a rendelőnkről vagy a termékeinkről, de akár vásárlónk nevét is feltüntethetjük az egyes hónapnál, például nyáron tengerparti kavicsokból, ősszel falevelekből.

Természetesen nem magunknak kell megtervezni, ugyanis több, erre szakosodott cég is segítségünkre lehet a tökéletes reklámajándék kiválasztásában.

Fontos, hogy az ajándék összhangban legyen a márkával!

A reklámajándék kiválasztásánál ne feledjük el, hogy ugyan szeretnénk, hogy hasznos ajándékot adjunk, önmagunkat is képviselni kell, ezért minél kreatívabb az ajándék, annál nagyobb eséllyel találunk újabb ügyfeleket. Mindennek ellenére legyen releváns, így csak akkor adjunk mini-colstokot ajándékba, ha mi is használjuk azt a munkánkhoz. Egy fodrászat vagy kozmetika esetében nem feltétlenül a legjobb ajándék, és ezt az ügyfelek is érzik. Fontos, hogy az ajándék a mi tetszésünket is nyerje el, ugyanis csak így tudunk teljes mellszélességgel kiállni mellette és azonosulni vele.

Egy jól kiválasztott és megtervezett reklámajándék ugyan sok tervezést igényel, de meglévő és potenciális ügyfeleink profitálhatnak belőle. Emellett cégünk számára is kifizetődő lehet a stratégia, növelheti márkánk ismertségét, még ha nem is azonnal, hanem csak hosszabb távon érezzük meg ennek a kedvező hatását.

Címkék: reklámajándék

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 16. 10:59, kedd | PR

K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció

háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből

2024. Április 16. 10:31, kedd | PR

Sportcipő a gyerkőcöknek: ezeket a népszerű márkákat érdemes megismerni!

Amikor gyermekeink egészséges testi és szellemi fejlődéséről van szó, alapvető fontosságú, hogy odafigyeljünk az őket körülvevő tényezőkre.

2024. Április 09. 11:23, kedd | PR

A mobil kaszinó appok térnyerése Magyarországon: Kényelem, elérhetőség és biztonság

Az elmúlt években Magyarországon is egyre népszerűbbé váltak a mobil szerencsejáték-alkalmazások.

2024. Április 05. 22:27, péntek | PR

Hogyan legyünk jó gazdik? – Ingyenes oktatóanyagok a kutyatartás kihívásaira

A mai modern világban, ahol a technológiai fejlődés és a gyors élettempó dominál, sokan keresnek menedéket és nyugalmat a természetben, illetve házi kedvencek társaságában.