Hírek
2019. Június 18. 14:54, kedd |
Helyi
Forrás: Infopapa.hu (Szalóky Zsolt), MÁV, Fotó: Lampért Gábor
Felújított Jenbacher motorvonatok álltak forgalomba a Celldömölk-Pápa-Győr vonalon
A Bz motorvonatokkal és a régi, mozdonnyal vontatott kocsikkal ellentétben a Jenbacher motorvonatok sokkal jobb utazási körülményeket biztosítanak.
Régi igénye az utasoknak a bakonyi vonatközlekedés minőségének javulása. Ez főleg a jelentős turistaforgalmat kiszolgáló, tavasztól őszig tartó kiemelt időszakban fontos. A szolgáltatási színvonal érezhető javítása érdekében és a Győr–Veszprém és a Győr–Celldömölk–Szombathely vasútvonalon június 14-étől két felújított Jenbacher motorvonat közlekedik egyes járatok esetében. A komfortosabb járműveknek köszönhetően az eddiginél több utasra számít a vasúttársaság, ezáltal csökkenhetnek a dugók Győrben és környékén.
A Jenbacher motorvonatok forgalomba állásáról tartott sajtótájékoztatót Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár, helyi országgyűlési képviselő, Simon Róbert Balázs helyi országgyűlési képviselő, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetségének elnöke.
Az utasok szempontjából jelentős változás, hogy a Bz motorvonatokkal és a régi, mozdonnyal vontatott kocsikkal ellentétben a Jenbacher motorvonatok sokkal jobb utazási körülményeket biztosítanak. A motorvonatok kényelmes ülésekkel, árnyékolt ablakokkal rendelkeznek, az utastérben légjavító csökkenti a hőmérsékletet. A 49 méter hosszú motorvonat két részből áll, a 136 ülőhely mellett további kb. 80 utas számára biztosított az állóhely, aminek a rövidebb távolságon utazó kirándulók számára van jelentősége. Az utastér teljes hosszban átjárható, korszerű, környezetbarát, zárt rendszerű WC található a járműveken. A dízelmotor nagyobb teljesítményű (419 kW). A fékberendezés korszerű, mágneses sínfékkel kiegészített tárcsafékes rendszerű. Az engedélyezett sebesség 120 km/óra, az össztömege pedig 87,5 tonna. Igény esetén akár két szerelvény is összekapcsolható.
A Jenbacher szerelvény először június 14-én 9:04-kor indult Szombathelyről Celldömölkre.
Az ÖBB 5147‑es sorozatú prototípus járműve 1986‑ban készült el, a sorozatgyártás 1987-től 1996-ig tartott. A Jenbacher Werke az ÖBB mellett a GYSEV számára is készített motorkocsikat. A GYSEV 1991-1996-között a meglévő egy dupla (5147) és két szimpla (5047) motorkocsija mellé az ÖBB-nek gyártott Jenbacher motorvonatból is vásárolt és újított fel 2011-ben. Ezek közül két jármű kerül most a MÁV-START-hoz.
A dízel motorvonatok a MÁV-START és a GYSEV közti kölcsönös járműhasználati megállapodás részeként közlekednek majd, a járművek teljes körű karbantartását a GYSEV végzi a szombathelyi műhelyében.
Fotó: Lampért Gábor
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 19:50, péntek | Helyi
Természetfotókból nyílt tárlat a Vitafit Étteremben
Kőszegi Dániel természetfotós alkotásainak java részét Pápa környékén készítette el.
2024. November 22. 08:42, péntek | Helyi
Baleset az elkerülőn!
Két autó ütközött össze a 83-as főút és a Győri úti kivezető csatlakozásánál.
2024. November 22. 07:41, péntek | Helyi
December 5-én ingyenes bébiétel osztás lesz Pápán
A Pápai Család- és Gyermekjóléti Szolgálat városi osztást szervez a Teuton Lovagrend adományából a pápai lakcímmel rendelkező 8-36 hónapos korú gyermekek részére.
2024. November 21. 07:23, csütörtök | Helyi
Több kő mozdult ki, mint hitték, tovább tart a lezárás a Fő téren
November elején kezdte meg a VFT a kimozdult kövek visszaragasztását, cseréjét, fugázását.