Hírek
2019. Szeptember 26. 10:44, csütörtök | PR
Dráguló kötelező, növekvő biztosítási piac
Miközben az idei évet is egyértelműen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások drágulása jellemzi, a biztosítási szektor – ennek is köszönhetően – egyre nagyobb díjbevételt ér el.
A szektor húzóágazata az autókkal, ingatlanokkal kapcsolatos biztosítások, míg az életbiztosítások piaca továbbra is gyengébben teljesít.
A magyar biztosítási szektor a legutóbbi statisztikai adatokat tekintve mintegy 10 %-os növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest, ezen belül az ú. nem-élet üzletág több mint 15%-os bővülést mutat, tehát valóban ezt tekinthetjük a szektor húzó üzletágának. A nem-élet üzletágon belül a növekedés motorját a gépjárműbiztosítások jelentik, hiszen ez az, amit minden autóval rendelkező állampolgárnak igénybe kell vennie, sőt emellé sokan még casco biztosítást is kötnek. Idéntől újdonság, hogy a baleseti adó megszűnt, helyette ún. biztosítási adót építettek be a biztosítások díjába (23%-os adókulccsal), így azt a biztosítás díjával együtt kell megfizetnünk. Így ugyan a szektor díjbevételeit idéntől némileg torzítja ez az adó (hiszen a biztosítási adó beleszámít a díjakba).
Drágulnak a kötelezők, de miért?
A kötelező felelősségbiztosítások drágulása egyrészt a már korábban említett biztosítási adó beépülése miatt következik be, másrészt több más tétel is közrejátszik ebben – mondja a biztositasszakerto.com oldal szakértője. Ilyen például, hogy ha autónkat szervizbe kell vinnünk, ott jelentősen nagyobb költséggel kell számolnunk, részben a dráguló autóalkatrészek, részben a növekvő munkabérek miatt. Ezeket az áremelkedéseket a biztosítók is beépítik a díjaikba, így alig lehet már 50 ezer forint alatti kötelező biztosítást találni a piacon.
A biztosítóknál 50 ezer forint körül alakulnak az átlagtarifák, elvétve találni csak olyan biztosítót, ahol ennél kevesebbért köthetünk kötelezőt. A nagyobb autóknál a drágábba a tarifa, ezeknél akár a 100 ezer forintot is megközelítheti az éves díj egy új autó esetében. Rossz hír, hogy a biztosítók bármikor emelhetik a díjaikat, közülük többen havonta is módosítanak, míg mások csupán félévente-évente.
Általános tendencia az utóbbi években, hogy egyre nagyobbak a károk, vagyis egyre többe kerül azok kijavítása. Az MNB nemrégiben közzétett adatai szerint az utakon egyre több az autó, ám a kárgyakoriság csökkenő tendenciát mutat. Ennek ellenére az egy kárra jutó kárfelhasználás több mint 12%-kal nőtt. Ha ezt összevetjük a biztosítási díjak emelkedésével, azt látjuk, hogy a biztosítási díjak emelkedése is ezt a mértéket követte az utóbbi egy-két évben.
Mielőtt kötelező felelősségbiztosítást kötnénk érdemes igénybe venni a biztosítási kalkulátorokat, hiszen ezekkel találhatjuk meg legkönnyebben a számunkra legkedvezőbb ajánlatot.
Jó tudni!
Amennyiben kárt szenvedtünk el autónkkal vagy éppen kárt okoztunk, úgy egy ideje a káreseményt már nemcsak online jelenthettük be, hanem telefonos alkalmazás, ún. E-kárbejelentő segítségével is. Jó hír, hogy ezt az alkalmazást folyamatosan fejlesztik, és a napokban elindult a legújabb verziója is. A legújabb verzióban már a külföldi, biztosítatlan, a teherautóval vagy munkagéppel okozott károkat is be lehet jelenteni, és casco-ra is elindítható a kárrendezés az applikáció segítségével.
Az alkalmazás telefonra ingyenesen letölthető, így bárki számára elérhető, és könnyen, kényelmesen rendelkezésre áll a legstresszesebb időszakokban is.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 02. 19:24, kedd | PR
Új app jutalmazza a tudatos vezetést: itt a Drivello
Az új mobilalkalmazás teljesen új szintre emeli a tudatos vezetést. A Drivello a legmodernebb technológiát használja, hogy a sofőrök valós idejű visszajelzést kapjanak vezetési stílusukról
2025. November 27. 09:30, csütörtök | PR
Bokacsizma vagy magas szárú csizma: mit válasszunk idén télen?
A téli szezon közeledtével mindannyian szembesülünk a klasszikus dilemmával: bokacsizmára vagy magas szárú csizmára essen a választásunk?
2025. November 25. 09:53, kedd | PR
Fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz
K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt
2025. November 22. 13:52, szombat | PR
Pápai vállalkozó Mercedes Sprinterének laprugó problémája: miért Pápától 150 km-re tudta csak megoldani?
Egy pápai vállalkozó számára a Mercedes Sprinter hűtős kisteherautó nem luxus, hanem munkavégzés alapja.

