Városlista
2025. március 18, kedd - Sándor

Hírek

2022. Szeptember 02. 14:00, péntek | Belföld
Forrás: MTI

A rendszerváltás óta nem látott ütemben nőttek a fuvarozás költségei

A rendszerváltás óta nem látott mértékben nőttek a közúti árufuvarozás költségei, a növekedésből adódó díjemelési igény az ágazatban elérheti 30 százalékot 2021-hez képest a DigiLog Consulting tanácsadócég szerint.

A cég az idén vezette be a növekedésből adódó díjemelési igényt kifejező közúti fuvarozási árindexet.

A honlapjukon elérhető közleményükben kifejtik, hogy az index emelkedése az első fél évben meghaladta a korábban az egész évre becsült 21 százalékot, ezért módosították éves előrejelzésüket 30 százalékra, hiszen előre láthatólag a szektor működési költségeinek emelkedése az év hátralévő részében is folytatódik.

A belföldi fuvarozási ágazatban az index növekedése 23,2 százalékos volt az év első hat hónapjában, míg a nemzetközi fuvarozásban 22,1 százalék. A tanácsadó cég az év egészére a belföldi fuvarozási szegmensben 30,3, a nemzetköziben 29,8 százalékos növekedésre számít.

A dinamikus költségnövekedést a második negyedévben az üzemanyagárak és bérköltségek emelkedése hajtotta, új elemként a költségsoron megjelentek a drágább járműbeszerzések és finanszírozási költségek - írták.

Kiemelték, hogy a magasabb költségek már az első hat hónapban 22-23 százalékos fuvardíjnövekedést indokoltak volna, azonban a fuvarozók ennek egy részét, mintegy 13-15 százalékos díjemelést tudtak csak érvényesíteni az áraikban. Ebből is adódik, hogy a második negyedévben már enyhe kapacitáshiány jellemezte a közúti szektort, amely a teljes áruszállítás mintegy 70-75 százalékát adja.

A közúti fuvarozási árindex tartalmazza a közúti fuvarozás összes költségét, úgymint üzemanyag, gépkocsivezető, autópálya, értékcsökkenés, lízing kamatok és az egyéb költségek (szerviz, biztosítások, irodai és más költségek). Ezen túlmenően figyelembe veszi az euró árfolyamváltozását, a termelékenységi mutatók (például járművek futásteljesítménye) és hatékonysági mutatók (például az üres futások) hatásait is - olvasható a cég honlapján.

Fotó: Pixabay

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 17. 07:37, hétfő | Belföld

Szijjártó Péter: hamarosan megkezdi működését a trieszti kikötő magyar tulajdonú része

Rövidesen megkezdi működését a trieszti kikötő magyar tulajdonú része, ami teljesen új lehetőségeket nyújt a hazai exportőr vállalatoknak a kivitelük rugalmasságát, gyorsaságát tekintve

2025. Március 17. 07:36, hétfő | Belföld

MÁV-csoport: a mozdonybeszerzések hatására pontosabban járnak a vonatok

A februári menetrendi adatok már tükrözik a mozdonybeszerzések hatásait. A december óta tartó kedvező trend továbbra is folytatódik, így már harmadik hónapja, kisebb mértékben, de javul a vonatok pontossága

2025. Március 16. 08:36, vasárnap | Belföld

Március 15. - Orbán Viktor: uniót, de Ukrajna nélkül

Európa urai úgy döntöttek, hogy Ukrajnának folytatnia kell a háborút, kerül, amibe kerül. \"Majd kap cserébe gyors uniós tagságot, a mi pénzünkön\".

2025. Március 16. 08:28, vasárnap | Belföld

Március 15. - Magyar Péter: jelöljük ki együtt hazánk jövőjének sarokköveit!

Jelöljük ki együtt hazánk jövőjének sarokköveit! - szólított fel Magyar Péter a Tisza Párt március 15-ei ünnepségén szombaton Budapesten, jelezve: pártja a Nemzet Hangja címmel kéri ki az emberek véleményét 12 + 1 kérdésben.