Hírek
2019. Október 03. 13:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek
A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.
A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.
A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.
A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.
A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.
A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.
A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.
A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld
20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz
Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.
2024. Május 01. 06:00, szerda | Belföld
Navracsics Tibor: egy majdnem tökéletes találmány az Európai Unió
Az Európai Unió egy majdnem tökéletes találmány, politikai együttműködés gazdasági vízióval - mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter kedden Budapesten, a European Voices című folyóirat bemutatóján.
2024. Május 01. 06:00, szerda | Belföld
Orbán Viktor: a béke és a háború határán, borotvaélen táncol Európa
Orbán Viktor miniszterelnök kedden Kaposváron folytatta vidéki kampánykörútját; megbeszélést folytatott Szita Károly polgármesterrel, és találkozott a kaposvári választópolgárokkal
2024. Május 01. 06:00, szerda | Belföld
Nagy Márton: a kormány üdvözli, hogy az üzemanyag-kereskedők megértették és elfogadták a kormány szándékait
A kormány üdvözli, hogy az üzemanyag-kereskedők megértették és elfogadták a kormány szándékait, és önkéntesen csökkentették az áraikat